به گزارش خبرنگار بستاپرس، سومین نشست خبری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران صبح امروز (شنبه 17 تیرماه) با حضور بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و رئیس نمایشگاه ایفپکس، هومن محمدی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و مدیرعامل مجموعه هودیس پارس، غلامرضا شجاع مدیر تشریفات، موسی خانمرادی مدیر اجرایی، صادق ولیزاده مدیر آموزش، هادی حسینینژاد مدیر روابطعمومی و جمعی از خبرنگاران در سالن کارآفرینان اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران برگزار شد.
در ابتدای این نشست بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بستهبندی ایران در رابطه با نمایشگاهی که 20 الی 23 تیرماه امسال برگزار میشود، گفت: در این دوره از نمایشگاه بینالمللی ifpex2 اتفاقات جدیدی نسبت به دوره قبلی رخ خواهد داد و صاحبان مشاغل در این نمایشگاهها برای رفع نیازهایشان در زمینه تأمین مواد اولیه، تهیه ماشینآلات مربوط به حوزه مورد نظر و ایجاد ارتباطات مؤثر داخلی و خارجی حضور پیدا میکنند.
وی در ابتدا با تشکر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این وزارتخانه و بخشهای مختلف آن زمینهای فراهم کردند که یک رویداد جدید در صنعت چاپ شکل بگیرد و در سایه شعار رونق «تولید و مهار تورم» قدمی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور برداریم.
عابدین با اشاره به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از نمایشگاه IFPEX2، عنوان کرد: نمایشگاه «آینده چاپ ایران» در فهرست نمایشگاههای مشمول حمایت این صندوق قرار گرفته است؛ بنابراین پاویون فعالیتهای دانشبنیان، امسال با حضور جمعی از فعالان دانشبنیان در صنعت چاپ، تخصصی و ویژه در نمایشگاه دایر خواهد شد.
رئیس نمایشگاه ایفپکس همچنین به حضور 11 تشکل همگن حوزه چاپ، نشر، بستهبندی و صنایع وابسته در این رویداد اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه سه تفاهمنامه همکاری با انجمن تولیدات پلیمری ایران، انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان نوشتافزار و لوازمالتحریر و انجمن تولیدکنندگان اسباببازی امضا خواهد شد.
عابدین در ادامه با بیان اینکه فضای کلی نمایشگاه، حدود 10 هزار مترمربع است، ادامه داد: امسال شاهد رشد 40 درصدی فضا و غرفهها را شاهد خواهیم بود که نشاندهنده رشد نمایشگاه آینده چاپ ایران است؛ البته هدف این است که در دوره پنجم برگزاری، حداقل 30 درصد غرفهداران خارجی باشند.
بهگفته وی، امسال در حوزه مشارکتکنندگان خارجی رشد 500 درصدی را شاهد هستیم؛ این موضوع با توجه به شرایط بسیار خوب ایران در منطقه و تحریمهای ظالمانه علیه ایران، اهمیت ویژهای دارد و نشاندهنده این است که ایفپکس بهدنبال راهحلهایی برای ارتباط اقتصادی ایران با همتایان بینالمللی خود است.
رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران همچنین به حضور هیاتهای تجاری چاپ و بستهبندی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال هیاتهای تجاری از عراق، افغانستان، عمان و غنا در نمایشگاه حضور دارند.
برگزاری 10 کارگاه تخصصی آموزشی
موسی خانمرادی، مدیر اجرایی دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران نیز در سخنانی از آغاز غرفهسازی شرکتها از جمعه (16 تیرماه) خبر داد و عنوان کرد: طبق برنامهریزیهای انجام شده کار غرفهسازی تا یکشنبه به پایان میرسد، امسال سالن E1 بهطور کامل در اختیار ایفپکس قرار دارد و در فضایی به وسعت 4 هزار و 790 مترمربع، حدود 90 غرفه به ارائه محصولات و نوآوریهای خود خواهند پرداخت.
وی افزود: در نمایشگاه امسال فعالان حوزه چاپ و ملزومات، رسانههای تخصصی صنعت چاپ، تشکلهای این حوزه همچنین ماشینسازان بزرگ صنعت چاپ به عرضه توانمندیهای خود خواهند پرداخت.
همراهی نهادهای مختلف در برگزاری نمایشگاه
در ادامه نشست نیز غلامرضا شجاع با اشاره به مشارکت و همراهی دستگاهها و نهادهای مختلف در برپایی این رویداد، گفت: با توجه به استانداردسازیهای جهانی، فعالیتها و اقدامات این رویداد بهزودی عنوان ایفپکس در «یوفی» سازمان جهانی برگزارکنندگان رویدادها، مراکز نمایشگاهی سراسر جهان، سازمانهای نمایشگاهی بینالمللی و ملی و همینطور شرکای انتخابی صنعت نمایشگاهی قرار خواهد گرفت.
برگزاری 6 کارگاه آموزشی در نمایشگاه
در ادامه صادق ولیزاده، مدیر آموزشی این رویداد نیز با اشاره به فعالیتهای اتاق فکر کمیسیون آموزشی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ طی سه ماه گذشته، گفت: 6 کارگاه تخصصی با عنوان «تحول نرمافزارهای تخصصی در آینده صنعت چاپ و بستهبندی»، «نقش چاپ امنیتی برای حفاظت از برند و فرآیندهای ضدجعل در آینده صنعت»، «جایگاه ساختار طراح در آینده صنعت چاپ و بستهبندی»، «جایگاه مرکب در پایداری و سلامت بستهبندی»، «روند دیجیتالسازی چاپ صنعتی و تکنولوژیهای نوین در آینده صنعت چاپ» و «تفکر استراتژیک در استفاده از فناوریهای نوین آینده صنعت چاپ» در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
در پایان این نشست بابک عابدین، رئیس دومین نمایشگاه ایفپکس احکام مدیران بخشهای اجرایی، تشریفات، آموزش و روابط عمومی را به مدیران هر بخش اعطا کرد.