نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، برند سازی، بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته با حضور و مشارکت 150 شرکت داخلی و خارجی و همچنین مشارکت پررنگ شرکتهای دانش بیان و استارتآپی از 13 تا 16 آذر ماه در محل دائمینمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه با شعار تبلیغات، تحول و رونق کسب کار برگزار شد. در این مایشگاه سامانه جامع تبلغات نیز رونمایی شد که بر اساس این سامانه از این پس صدور همه مجوزهای تبلیغاتی از این سامانه خواهد بود. همچنین در این نمایشگاه علاوه بر شرکتهای داخلی، شرکتها و نمایندگی کشورهای چین، ژاپن وترکیه حضور و مشارکت داشتند.
در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، برند سازی، بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته که برگزار شد، برترین شرکتهای مختلف در حوزهای مختلف صنعت تبلیغات و بازاریابی، برند سازی گردهم آمدند تا نوینترین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.
در این نمایشگاه انواع کالاها و خدمات عمومی و تخصصی، رسانهها و وسایل ارتباط جمعی (تصویری ، نوشتاری و گفتاری)، فن آوری اطلاعات، تبلیغات محیطی، دیجیتالی و رایانهای، تبلیغات کالاهای صادراتی، برندهای تجاری و تبلیغاتی حضور داشتند.
همچنین روابط عمومیها، سازمانها و مراکز اطلاع رسانی، فعالیتهای بازاریابی و تحقیق در بازار، تکنیکهای بازاریابی و پیشبـرد فروش، ارتقا فـروش، چـاپ و خدمات دیجیتالی، ماشینهای چاپ الکترونیکی، بخش دیگری از غرفههای این نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.
تجهیزات و مواد اولیه، طراحی بسته بندی، طراحی و ایده پردازی، تکنولوژی نور پردازی، رایانه و ماشین آلات مورد استفاده در صنعت تبلیغات سهم دیگری از فضای نمایشگاه را اشغال کرده بودند. نیز ماشین آلات لیزری، تجهیزات و خدمات صوتی، تصویری، سینمایی و عکاسی و ماشینهای اداری و تبلیغاتی و تجهیزات مربوطه مواردی بود که در نمایشگاه فوق در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.
معرفی بازارهای جدید صادراتی، ارائه راهکارهای چگونگی حفظ بازارهای صادراتی، آشنایی با فنون نوین بازاریابی، ارتقاء سطح دانش بازاریابی و تبلیغات، حمایت از صنعت تبلیغات، شناخت تاکتیکهای بازاریابی و ارتقاء فروش، آموزش تبلیغات و بازاریابی، آشنایی با جدیدترین تحولات بین المللی تبغلیات و بازاریابی و توسعه صادرات مهمترین اهداف برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته بود.
بی شک در دنیای امروز نقش تبلیغات و بازاریابی در عرصه اقتصادی غیر قابل انکار است و بنگاههای اقتصادی بر پایه همین برند سازی و بازار یابی است که میتوانند در گود رقابت باقی بمانند. براین اساس بنگاههای اقتصادی همواره تلاش دارند تا بهترین و نوینترین برنامههای تبلیغاتی، برند سازی و بازاریابی را اجراکنند تا بتوانند در بازار داخلی و خارجی توان رقابت داشته باشند.در این بین بیتردید گذار موفق و ورود به عرصههای جهانی منوط به رشد و توسعه توان تبلیغات و دانش نوین بازاریابی است، لذا برگزاری چنین نمایشگاههای میتواند از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.
در همین رابطه «بازار بستهبندی» برای ارزیابی نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی، زنجیره صادرات و صنایع وابسته تهران با شرکت کنندگان در این نمایشگاه به گفتوگو نشست که در ادامه میخوانید:
تبلیغات، سکوی پرش شرکتها
زینب زارع مدیر داخلی انتشارات «آرازِ بیکران» در گفتوگو با خبرنگار «بازار بستهبندی» میگوید: «نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی امسال نسبت به سالهای گذشته شلوغتر است اما از این لحاظ که فقط بازدیدکننده بیشتری دارد.»
وی میافزاید: «مشتریان ما ثابت است یعنی در هر سال فقط مشتریان خودمان را که با آنها ارتباط داریم میبینیم. نمایشگاهها باید به افزایش تعداد مشتریان ما کمک کند که به این صورت نیست.»
مدیر داخلی انتشارات آرازِ بیکران بیان میکند: «تبلیغات به عنوان یک امر واجب در کشور است زیرا به طور مستقیم در فروش شرکتها تاثیرگذار است و شرکتهایی که در صنف ما کار میکنند به خوبی این نکته را درک کرده اند.»
زارع در پایان میگوید: «شرکتهای فعال و تولیدکننده در کشور، تبلیغات برای محصولات خود را به عنوان نوعی سکوی پرش خود میبینند و نهایت استفاده را از آن میکنند.»
بی رونقی نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
رضا دهقان مدیر فروش شرکت «King well» در گفتوگو با خبرنگار «بازار بستهبندی» میگوید: «برگزاری نمایشگاهها برای شرکتهای تولیدی بسیار مفید است زیرا در نمایشگاهها تولیدکنندگان میتوانند کالاها، خدمات و توانمندیهای خود را در این مکان عرضه کنند.»
وی میافزاید: «نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی به صورتی برگزار نشد که این امکان را برای شرکتها فراهم کند و میتوان اینگونه عنوان کرد که هیچ اطلاع رسانی برای برگزاری این رویداد وجود نداشت.»
مدیر فروش شرکت King well عنوان میکند: «مسئولان برگزاری نمایشگاه باید به زمان برگزاری نمایشگاهها دقت بیشتری داشته باشند و اطلاع رسانی نمایشگاها به صورتی باشد که غرفه داران بدانند چه شرکتهایی و با چه قابلیتهایی در نمایشگاه حضور پیداکرده اند.»
دهقان در پایان میگوید: «نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات آن طور که باید برگزار نشد، اگر محصولی در نمایشگاه ارائه میشود، باید از آن محصول به خوبی استقبال شود و اگر اینگونه نباشد یعنی نمایشگاه از رونق کافی برخوردار نبوده است.»
نمایشگاه تبلیغات دارای مزایای بسیار
میثم امینی مدیرعامل شرکت «Homtex Bag» در گفتوگو با خبرنگار «بازار بستهبندی» میگوید: «نمایشگاهها به عنوان یک رسانه، دارای مزایای بی شماری هستند که میتواند شرکتها را به شهرت برساند. همچنین نمایشگاهها امکان ارزیابی محصول و مشتری و مصرف کننده را مورد بررسی قرار میدهد که این میتواند گامیرو به جلو برای پیشرفت صنایع باشد.»
وی میافزاید: «برگزرای نمایشگاهها همیشه هزینههای بسیاری به دنبال دارد. نمایشگاه بازاریابی و تبلیغات مانند تمام نمایشگاهها هزینههای از جمله حق العمل برگزار کننده، هزینههای ساخت غرفه و دکوراسیون، هزینههای پرسنلی، هزینههای تبلیغات و روابط عمومیدارد که این موضوع میتواند شرکتها را دچار بحرانهایی کند.»
مدیرعامل شرکت Homtex Bag بیان میکند: «اینکه مردم از نزدیک محصولات جدید را لمس و با کارشناسان ارتباط برقرار میکنند و همچنين توضیحات کامل و جامعی را در رابطه با قابلیتها میگیرند با سایر تبلیغات در این حوزه، بسیار متفاوت است و امیدواریم در سالهای بعد هم نمایشگاه با قدرت بیشتری برگزار شود.»
امینی مطرح میکند: «کسانی که در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت کردند، به صورت تخصصی از نمایشگاه بازدید کردند و این موضوع قدمیمثبت برای رشد صنایع کشور کشور محسوب میشود.»
برگزاری نمایشگاه تبلیغات با تجربه حضور در رویدادهای خارجی
ساسان شریفی مدیرفروش شرکت «آرتین برچسب پارس» در گفتوگو با خبرنگار «بازار بستهبندی» میگوید: «بازدیدکنندگان در این نمایشگاه از اهالی صنایع تبلیغات و بازاریابی در کشور هستند که این مزیتی برای نمایشگاه تبلیغات محسوب میشود. امیدواریم در سالهای بعد این نمایشگاه با استقبال بیشتری از سوی بازدیدکنندگان روبه رو شود.»
وی میافزاید: «به دلیل شیوع بیماری کرونا بازار کساد و به دلیل تحریمها، مسائل روز کشور و نبود ثبات قیمت مواد اولیه، رونقی در کار نبود اما امیدوارم تخصصی بودن این نمایشگاه کمک ویژهای برای همه شرکتکنندگان باشد.»
مدیرفروش شرکت «آرتین برچسب پارس عنوان میکند: «دعوت از فعالان اقتصادی ایران و کشورهای همسایه برای حضور در این رویداد با هدف ایجاد رونق اقتصادی برای همه شرکتکنندگان و فعالان ضروری است که برگزارکننده این نمایشگاه این کار را برای شرکتهای انجام داده است.»
شریفی در پایان میگوید: «برگزارکنندگان این رویداد افراد موفقی هستند و برپایی این نمایشگاه قطعا خوب است، زیرا در نمایشگاههای بینالمللی زیادی حضور داشتند و میتوانند با تکیه بر تجربه حضور در رویدادهای خارجی این نمایشگاه را برگزار کنند.»