این نکته به خصوص دربارۀ نمایشگاههایی که سابقه طولانی دارند و گاهی شهرت منطقهای و فراملی پیدا کردهاند. البته بیشتر صادق است. نمایشگاههایی مانند نمایشگاه چاپ دروپا ، نمایشگاه صنعت چاپ و بستهبندی تهران و نمایشگاه آلین پرینت چین و... از این دست هستند.
روشهای سنتی بازاریابی که تنها راه رشد و گسترش صنایع و حد اکثر کردن سود در رشته های مختلف اقتصادی است، هنوز کارکردهای نصفه و نیمه خود را حفظ کردهاند، مثل جادههای باریکی که از قدیم ایجاد شدهاند و هنوز هم قابل استفاده هستند، اما روشهای مدرن بازاریابی، بزرگراههایی هستند که نه تنها محدودیت مانور، محدویت سرعت و دیگر موانع جادههای قدیمی و باریک را ندارند بلکه، میتوان در این روش بازاریابی سرعت را تا بینهایت افزایش داد.
وقتی از بازاریابی مدرن حرف میزنیم درواقع از چه چیزی سخن میگوییم؟ در پاسخ به این پرسش سعی کردهایم تعریف بازاریابی مدرن را به صورتی ارائه دهیم، که نخست آسان یاب باشد و در مرحلۀ بعد صرفا یک تعریف نظری نباشد و به صورت عملیاتی بتوان به آن پرداخت.
ماهیت اصلی محصول، ناشی از کار اصلی شماست.مثلا در رستۀ چاپ، چاپ لیبل به منزلۀ یک رشته، ماهیت فعالیت و محصول است. ماهیت اصلی کار ، انواع محصولات، رده مشتریان، موقعیت جغرافیایی برای ارائه محصول و همچنین ابزارهای آنلاین برای فروش محصول و جذب مشتری، باید در تعریف ماهیت محصول و هدفمندی دیده شود.
تعیین هدف، یکی دیگر از کارهایی است که برای رشد و توسعه، شناخت دقیق و تعریف عملیاتی آن مورد نیاز مدیریت کسب و کار به حساب میآید. بدیهی است نداشتن هدف و مشخص نبودن آن مثل رانندگی کردن برای مسافرتی است که مقصدی برای رسیدن ندارد.
قیمتگذاری صحیح نیز یکی از اصولی است که دانشمندان بازاریابی بر آن تأکید دارند. نوع محصول در قیمتگذاری اهیمت زیادی دارد. اگر محصولی که تولید یا ارائه میشود، یک محصول مصرفی باشد، قطعاً نباید قیمت بالایی داشته باشد. بدیهی است که محصولات لاکچری از این قاعده مستثنی هستند.
داستانهای الهامبخش فعالیت اقتصادی شما می تواند در کسب و کار شما ،مخصوصا دربازاریابی مدرن مهم باشدچون داستانهای الهام بخش فعالیت شما میتواند روی احساسات مشتریان، کاربران و بازار شما تأثیر زیادی بگذارد.
یکی دیگر از عوامل موثر دربازاریابی مدرن، سرعت در اجرای برنامهها برای بازاریابی به سبک نوین، است. اگر سرعت بالا نباشد، ممکن است ایدههای شما توسط رقیبان اجرا شوند. اجرای سریع برنامهها، شما را در جهتی قرار میدهد که میتوانید به بهترین شیوه ممکن از استراتژیهای بازاریابی به سود خود بهره ببرید.
الهام گرفتن از مشتریان و بازار، میتواند مسیر رشد کسبوکار و افزایش سود شما را رقم بزند. طراحی مسیر ارتباط با مشتریان و تعامل صحیح با مشتریان( ارتباط دوطرفه دایمی)، یکی از اصول اساسی بازاریابی به سبک نوین است. این تعامل میتواند از طریق مسیرهای مختلف ارتباط آنلاین، تماسهای تلفنی، پیامک، ایمیل مارکتینگ، برگزاری همایش، ایجاد باشگاه مشتریان و ایدههای نوین و اختصاصی شما صورت بگیرد.پس باید به این موضوع به قدر کافی توجه کنید و مهمتر از آن این که برنامه ثابت و روزانهای برای ارتباط تعاملی با بازار و مشتریان خود طراحی و اجرا کنید.
ترفیع و تصحیح دایمی ارتباط تعاملی با مشتریان، چیزی جدا از اصل ارتباط است که بر نحوۀ اجرای کمپینهای تبلیغاتی با پوشش کافی و دامنۀ گسترده مکانی و زمانی، استحکام ارتباط پیشین و ترفیع آن به نحو ملموس برای شما و مشتریان، اثرگذاری و اقناع بازار و مشتریان، مربوط است. لذا تمام مراحل مربوط به تولید، توزیع و فروش کالا و خدمات به شیوههای نوین رضایت کامل مشتری را در پی خواهد داشت و به ترفیع روابط دو یا چند جانبه شما و مشتریانتان کمک خواهد کرد.
قابل مشاهده است که تمام کسبوکارهای موفق و برندهای مشهوری که از گذشته وجود داشتهاند و هنوز هم در بازارها یکهتازی میکنند، خود را به روشهای نوین بازاریابی مجهز میکنند و هروز و در هر عصری از روشهای نوین آن عصر بهره میبرند. بعضی از برندها به صورت کامل و دایمی و برخی نیز بهصورت مقطعی و موقتی از این استراتژیها استفاده میکنند. شما جزو کدام دسته هستید؟ میدانید که آشناییهای ضمنی با تکنیکهای روز بازار یابی کافی نیست. آیا آنقدر در این باره اطلاعات و دانش دارید که بتوانید دست کم یک ساعت پیرامون آن کنفرانس بدهید؟